Szkoła Rekrutera

  1. Najnowsze trendy i praktyczne rozwiązania w procesach rekrutacyjnych.
  2. Rekrutacja w odpowiedzi na potrzeby biznesu.
  3. Kulturowe, psychologiczne i prawne standardy procesu rekrutacji i selekcji.
  4. Trening umiejętności rekrutera – przeprowadzanie rozmowy i symulacji.
  5. Testy w selekcji – przegląd najlepszych narzędzi dostępnych na rynku.
  6. Narzędziownia Rekrutera.

Polub naszą stronę na Facebook-u i odbierz dodatkowe 10% rabatu na szkolenie

Moduł

Kulturowe, psychologiczne i prawne standardy procesu rekrutacji i selekcji.

#

Wymogi formalne w procesie rekrutacji-o czym trzeba pamiętać?

Cele modułu

  • Poznamy wymogi formalne i prawne w procesie rekrutacji.
  • Poznamy pytania, których zadać nie wolno.
  • Dowiemy się jakie najczęściej popełniane sa błędy?
  • Zanalizujemy przykłady odpowiedzi negatyąnych.
  • Przygotujemy wdrożenie nowego pracownika w naszej firmie.

Program modułu:

  1. Gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych
    • GIODO - co, jak, kiedy i po co? Funkcja, istnienie i oczekiwania zgodne z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych;
    • Rola rekrutera a administratora w obliczu regulacji prawnych. 
  2. Zadawanie pytań zgodnych z prawem
    • Prawdy i mity - „co mi wolno, czego nie wolno?"- prawne wymogi i formalne regulacje dotyczące procesu rekrutacyjnego;
    • Dyskryminacja a Kodeks prawa pracy. Konsekwencje wynikające z niewłaściwego przebiegu procesu; 
    • Jak przeprowadzić etyczną rozmowę kwalifikacyjną?
  3. Odpowiedź odmowna
    • „Czarna studnia milczenia" a wizerunek pracodawcy. Rola i funkcja informacji zwrotnej dla kandydata;
    • Pisemne i telefoniczne formy negatywnej informacji zwrotnej, przykłady, analizy; 
    • E-rekrutacyjne podziękowania, jako forma budowania relacji z kandydatami na rynku pracowniczym.
  4. Błędy w rekrutacji i selekcji
    • Jak uniknąć zatrudniania wyobrażenia? Dlaczego łatwo ulegamy złudzeniom percepcyjnym i wpływie społecznym? 
    • Niedopasowanie oczekiwań i potrzeb pracodawcy względem pracownika efektem odbicia 2 stron. Jak unikać tego mechanizmu?
  5. Adaptacja nowego pracownika
    • Dlaczego adaptacja jest ważna w firmie? 
    • Pierwsze kroki, czyli kompleksowe wdrożenie efektem pobudzenia motywacji wewnętrznej;
    • „Akcja adaptacja", czyli po co rozmawiać z nowymi pracownikami? 
  6. Zadanie wdrożeniowe.

Metody szkoleniowe

Powrót do programu